چگونه هوش کودکمان را افزایش دهیم

چگونه هوش کودکمان را افزایش دهیم
چگونه هوش کودکمان را افزایش دهیم

در دنیای کنونی والدین نقش بسیار مهمی را در تربیت کودکان و افزایش سطح هوش آن‌ها برعهده دارند. در حال حاضر روش‌های بسیاری برای افزایش رشد فکری کودکان وجود دارد که والدین با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانند آینده‌ای درخشان‌تری را برای آن‌ها رقم بزنند. در ادامه برخی از مهم‌ترین روش‌های افزایش هوش کودکان هوشمند اشاره می‌کنیم؛ بنابراین تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا کودکان موفق‌تر داشته باشید.

5 روش برای افزایش هوش کودکان هوشمند

راه‌های بسیاری برای افزایش هوش کودکان هوشمند وجود دارد که در زیر به 5 مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. برقراری تعامل والدین با کودکان

برقراری تعامل والدین با کودکان

بر اساس آمارهای صادر شده از سوی کارشناسان والدینی که با کودکان خود ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند، کودکان باهوش‌تری دارند. به همین دلیل برای این که کودکان باهوش‌تری داشته باشید، آن‌ها را بغل کنید و به آن‌ها محبت بیشتری نمایید. از طرفی گفتگو با کودک و نظرسنجی از آن‌ها نیز از دیگر راهکارهایی است که تأثیر بسیاری بر روی افزایش هوش کودکان دارد. به همین منظور والدین بدون هزینه و با کمی صرف وقت می‌توانند آینده‌ای درخشان‌تری را برای کودکان خود رقم بزنند.

  1. خواندن کتاب

خواندن کتاب داستان به‌صورت فوق‌العاده‌ای می‌تواند هوش کودکان را چندین برابر کند. مطالعه کتاب نه‌تنها برای کودکان، بلکه برای والدین نیز می‌تواند مؤثر و لذت‌بخش باشد. در حال حاضر کتاب‌های بسیاری برای تقویت هوش کودکان به چاپ رسیده است که هرکدام اطلاعات خاصی را به کودکان تزریق می‌کند. شما می‌توانید از طریق سایت ایران کیدز به لیستی از بهترین کتاب کودکان هوشمند دسترسی پیدا کنید.

  1. بازی با کودکان

بازی از جمله راهکارهایی است که روان‌شناسان همواره بر روی آن تاکید دارند. بازی با کودکان هوش آن‌ها را تقویت می‌کند و اعتماد به نفسی چندین برابر به آن‌ها می‌بخشد. روش‌های بسیاری برای بازی با کودکان وجود دارد. شما می‌توانید با وسایل و ابزارهای موجود در خانه و اسباب‌بازی‌ها با کودک بازی کنید. ولی برای این که بازی‌ها تأثیرات بیشتری بر روی هوش کودکان بگذارد، می‌توانید با مراجعه به سایت ایران کیدی بهترین ابزار و وسایل بازی کودکان هوشمند را مشاهده کنید.

  1. آشنایی کودکان با موسیقی

آشنایی کودکان با موسیقی

شاید ندانید که موسیقی تا چه میزان می‌تواند هوش کودک را افزایش دهد. حتماً می‌دانید که افراد چه کودک و چه بزرگسال موسیقی را بیشتر و بهتر از سایر ابزارهای آموزشی یاد می‌گیرند. به همین منظور توصیه می‌کنیم که والدین از همان دوران کودکی فرزندان خود را در کلاس‌های موسیقی ثبت‌نام کنند.

  1. بازی‌های رایانه‌ای

بسیاری از افراد بازی‌های رایانه‌ای را برای کودکان مضر می‌دانند و اجازه انجام این بازی‌ها را به کودکان نمی‌دهند. ولی امروزه بازی‌های رایانه‌ای متعددی طراحی شده است که دارای آموزش‌های بسیار مفهومی برای کودکان است که در قالب بازی، موجب رشد فکری آن‌ها نیز می‌شود. البته لازم است بدانید که بازی رایانه‌ای طولانی‌ مدت عوارضی را برای کودکان به دنبال دارد. به همین دلیل باید بازه زمانی خاصی را برای بازی‌های رایانه‌ای تعیین کنید.

نکات مهم برای افزایش هوش کودکان هوشمند

برای افزایش هوش کودکان هوشمند نیاز به برنامه‌ریزی و صرف وقت و زمان مناسب است. بدین صورت که والدین باید زمان کافی را برای کودکان در نظر بگیرند و خود به‌صورت مستقیم بر روی عملکرد کودکان و میزان رشد فکری آن‌ها نظارت کنند.

وجود ابزارها و کلاس‌های تقویتی متعدد این امکان را در اختیار والدین قرار می‌دهد تا به‌صورت تخصصی افزایش هوش کودکان هوشمند را رقم بزنند. کتاب کودکان هوشمند یکی از ابزارهای بسیار مهم و کاربردی است که طرف‌داران بسیاری دارد. این کتاب‌ها به زبانی بسیار ساده اطلاعات بالایی را به کودکان منتقل می‌کند.

آیا افزایش هوش کودکان هوشمند هزینه بالایی دارد؟

برای افزایش رشد فکری و خلاقیت کودکان نیازی به‌صرف هزینه بالایی نیست و شما با حداقل هزینه‌ها می‌توانید هوش کودکان را افزایش دهید. کتاب‌های کودکان هوشمند موجود در سایت ایران کیدز قیمتی بسیار منصفانه و استثنایی دارند و شما به‌صورت مستقیم می‌توانید کتاب موردعلاقه شما را به‌صورت مستقیم از این سایت خریداری کنید.

آموزش چرتکه

بازی چرتکه یکی از آموزش‌های بسیار جذاب و ایده آل است که کودکان علاقه بسیاری را به آن نشان می‌دهند. این بازی در عین سرگرمی و تفریحی، آموزشی نیز است و می‌تواند در جهت رشد کودکان بسیار عالی عمل کند. به همین دلیل شما می‌توانید با این قبیل بازی‌ها آموزش‌های بسیاری را به کودکان خود ارائه دهید.

جمع‌بندی

تعداد کودکان هوشمند روزبه‌روز در حال افزایش است. در واقع تمامی کودکان از هوش بسیار بالایی برخوردار هستند و برای فعال‌کردن هوش نهفته کودکان نیاز به چالش‌های مختلفی است. والدینی که برای آینده کودکان ارزش و اهمیت بالایی قائل هستند، با استفاده از روش‌های عنوان شده در بالا هوش کودکان خود را افزایش خواهند داد. جهت مشاهده انواع روش‌های افزایش هوش کودکان هوشمند تنها کافی است وارد سایت ایران کیدز شوید تا لیستی از آموزش‌ها و ابزارهای مفید برای رشد فکری کودکان را مشاهده کنید.

اشتراک گذاری
درج نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه چیزی هستید؟