کودکان ایرانی تاکنون چه مقامی در مسابقات پاما آورده‌اند؟

  • خانه
  • بلاگ
  • کودکان ایرانی تاکنون چه مقامی در مسابقات پاما آورده‌اند؟
کودکان ایرانی تاکنون چه مقامی در مسابقات پاما آورده‌اند؟
کودکان ایرانی تاکنون چه مقامی در مسابقات پاما آورده‌اند؟

کودکان ایرانی باهوش و نبوغ خود توانستند در مسابقات پاما به بهترین مقام نائل شوند. این بار در کشور آفریقای جنوبی مسابقات پاما برگزار شد که دراین‌بین یک گروه 11 نفره از کودکان ایرانی در میان 300 شرکت‌کننده از 21 کشور مختلف، توانستند رتبه اول را از آن خود کنند. مقام کودکان ایرانی در پاما، کسب رتبه اول در مسابقات بود. این بار هم حاضرین مثل همیشه شاهد برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات بودند. کودکان هوشمند ایرانی با آمادگی قبلی در این مسابقات حضور داشتند و توانستند در این مسابقات نیز مانند همیشه به مقام اول دست یابند. در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی مسابقات جهانی پاما برگزار شد، کودکان از همه کشورهای مختلف در این مسابقات شرکت کردند. دراین‌بین دو گروه از کودکان در رده سنی 5 تا۱۲ساله توانستند به رقابت با سایر رقبای خود بپردازند و همگی رتبه نخست را از آن خود کنند.

مزایای شرکت در مسابقات پاما

کودکان باهوش ایرانی با شرکت در مسابقات پاما که هرساله در کشورهای مختلف برگزار می‌شود، استعداد و هوش خود را به نمایش می‌گذارند. با شرکت در چنین مسابقاتی، به طبع کودکان می‌توانند استعدادهای خود را شکوفا سازند. با برگزاری چنین مسابقاتی علاوه بر شکوفاسازی استعدادها، می‌توان نخبگان را در بین سایر شرکت‌کنندگان برگزید و آن‌ها را هر چه‌بهتر تعلیم‌وتربیت داد. مقام کودکان ایرانی در پاما کسب مقام اولی قهرمانی است که کودکان برای کسب آن با آمادگی قبلی در مسابقات شرکت می‌کنند. نخبگان کشورمان،  و از جمله سرمایه کشور به‌حساب می‌آیند که باید برای پرورش و استعداد آن‌ها گام بزرگ‌تری برداشت تا هرسال شاهد برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی در بالاترین نقطه در مسابقات باشیم.

کسب مقام طلا در مسابقات پاما

کسب مقام طلا در مسابقات پاما

در بین شرکت‌کنندگان مسابقات پاما، نیایش فرح‌بخش به‌عنوان یک شرکت‌کننده در رده سنی 8 سال حضور داشت. این قهرمان توانست به رتبه اول مقام کودکان ایرانی در پاما دست پیدا کند و در کنار آن مدال طلا را نیز کسب کند. رمز موفقیت این شرکت‌کننده این است که در طول روز دو هزار محاسبه ذهنی انجام می‌دهد. کل این محاسباتی که در طول روز انجام می‌دهد کمتر از 3 ساعت وقت او را می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید محاسبات ذهنی برای تقویت حافظه خیلی مفید است به همین دلیل این قهرمان، با انجام چنین محاسبات در طول روز حافظه خود را تقویت می‌کند.

این قهرمان در مصاحبات خود بیان کرد که در طول روز محاسبات ذهنی انجام می‌دهد و از خوردن هرگونه فست‌فود پرهیز می‌کند تا ذهن آماده و به کاری داشته باشد. مقام کودکان ایرانی در پاما، کسب مقام نخست است که هرساله کودکان کشورمان با آمادگی قبلی در مسابقات حضور پیدا می‌کنند و به مقام اول مسابقات دست پیدا می‌کنند.

چرا یادگیری چرتکه (محاسبات ذهنی) از دوران کودکی اهمیت دارد؟

چرتکه یک ابزار قدیمی است که با آن می‌توان محاسبات را انجام داد. با انجام محاسبات ذهنی با چرتکه در همان دوران کودکی می‌توان ذهن و حافظه کودکان را پرورش داد. در هنگام تولد انسان، مغز او به‌صورت نابالغ است که با کمک آموزش‌های ذهنی می‌توان در دوران کودکی مهارت بیشتری به کودکان یاد داد. در دوران کودکی ذهن انسان‌مانند یک کاغذ سفید است که آمادگی بالایی در یادگرفتن محاسبات ذهنی دارد. تمرین و کارکردن با چرتکه موجب افزایش قدرت حافظه در کودکان می‌شود.

 کودکان ذهن بازتری برای پذیرفتن آموزش‌های محاسبات ذهنی دارند و راحت‌تر محاسبات ذهنی را انجام می‌دهند. داشتن یک ذهن باز برای انجام محاسبات ذهنی، بسیار ضروری است. به همین دلیل کودکان در دوران کودکی بهتر می‌توانند محاسبات ذهنی را انجام دهند. ازاین‌رو دوران کودکی نقش مؤثری در رشد مغزی کودکان دارد و آموزش محاسبات ذهنی در دوران کودکی بسیار مهم است.

 باتوجه‌به اهمیت بالای آموزش محاسبات ذهنی در دوران کودکی، می‌توان نتیجه گرفت که دوران کودکی یکی از مناسب‌ترین و بهترین دوران در زندگی هر فرد برای کسب آموزش محاسبات ذهنی به‌حساب می‌آید. کودکان با انجام محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه می‌توانند سرعت محاسبات ذهنی خود را بالا ببرند. با تمرین چنین محاسباتی در طول روز، کودکان می‌توانند با آمادگی بیشتری در مسابقات حضور پیدا کنند. مقام کودکان ایرانی در پاما، کسب مقام نخست است که کودکان برای کسب این مقام روزانه هزاران محاسبات ذهنی را برای آمادگی بیشتر در مسابقات انجام می‌دهند.

چگونگی انجام محاسبات ذهنی

چگونگی انجام محاسبات ذهنی

 

برای انجام‌دادن محاسبات ذهنی کودکان باید ذهن آماده‌ای داشته باشند. علاوه بر آموزش محاسبات ذهنی در کلاس، کودکان باید محاسبات ذهنی را در منزل بارهاوبارها انجام دهند. تمرین محاسبات ذهنی در منزل موجب تقویت حافظه در کودکان می‌شود. آموزش کار با چرتکه به این صورت است که در ابتدا  نحوه محاسبه کردن جمع، تفریق، ضرب و تقسیم به کودک داده می‌شود. بعدازاین مرحله، چرتکه از میان برداشته می‌شود و از کودکان خواسته می‌شود با مجسم کردن تصویر مجازی از چرتکه در ذهن، محاسبات ریاضی را انجام دهند.

در مرحله آخر نیز کودکان با تمرین‌کردن ساختن یک چرتکه در ذهن راحت‌تر می‌توانند محاسبات ریاضی را در کمترین زمان انجام دهند. نحوه محاسبه محاسبات ریاضی با سرعت بالا نیز به کودکان آموزش داده می‌شود تا کودکان  با سرعت بالاتری بتوانند محاسبات ریاضی را انجام دهند. تجزیه‌وتحلیل کردن محاسبات ذهنی باید با سرعت بالایی در ذهن انجام شود تا کودکان بتوانند محاسبات ذهنی را با سرعت انجام دهند. این آموزش‌ها در کلاس به کودکان داده می‌شود. آن‌ها می‌توانند در منزل نیز محاسبات ذهنی را به طور مداوم با تکرار و تمرین انجام دهند. کودکان ایرانی با چنین برنامه‌ریزی و مداومت در یادگیری هر چه بیشتر محاسبات ذهنی می‌توانند به رتبه اول مقام کودکان ایرانی در پاما دست یابند.

سخن پایانی

مقام کودکان ایرانی در پاما کسب مقام نخست است. کودکان کشورمان طی این سال‌ها توانسته‌اند با شرکت در مسابقات جهانی پرچم عزیز کشورمان را بالا ببرند. برای انجام‌دادن محاسبات ذهنی کودکان باید ذهن آماده‌ای داشته باشند. علاوه بر آموزش محاسبات ذهنی در کلاس، کودکان باید محاسبات ذهنی را در منزل بارهاوبارها انجام دهند. برای آمادگی هر چه بیشتر شرکت‌کنندگان در مسابقات پاما، بهتر است کودکان در طول روز محاسبات ذهنی را بارها و بارها انجام دهند.

اشتراک گذاری
درج نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه چیزی هستید؟