خوراکی ‌های مناسب تقویت حافظه کودکان

خوراکی ‌های مناسب تقویت حافظه کودکان
خوراکی ‌های مناسب تقویت حافظه کودکان

خوراکی ‌های مناسب تقویت حافظه موضوعی است که در این مقاله قصد داریم تا در مورد آن صحبت کنیم. مسلماً شما نیز تاکنون شنیده‌اید که خوراکی ها می‌توانند بر روی حافظه و ذهن ما تأثیرات مثبت و منفی داشته باشند، اما تا به حال به این موضوع توجه کرده‌اید که چه خوراکی‌ هایی منحصراً بر روی حافظه تأثیر‌گذار هستند؟ اگر این موضوع برای شما نیز جالب است، می‌توانید به ادامه این مقاله توجه کنید که در همین خصوص نوشته شده است و این خوراکی‌ های مفید را به شما معرفی می‌کند.

انواع خوراکی ‌های مفید تقویت حافظه

چه خوراکی ‌های مناسب تقویت حافظه ‌ای وجود دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند تأثیر مستقیم و عمیقی را بر روی حافظه شما برجا بگذارند؟ در این قسمت به این خوراکی‌ ها می‌پردازیم و میزا تأثیر هر کدام را نیز بررسی خواهیم کرد.

  • مواد سبوس دار

اولین دسته‌بندی مربوط به نان‌ها و به طور کلی خوراکی ‌هایی می‌شود که شامل مواد سبوس دار هستند. مواد سبوس دار همچون غلات کامل را باید به طور دقیق بشناسید. این مواد شامل گندم، جو، ارزن و دیگر کربوهیدرات‌ها می‌شوند. اما استفاده از این مواد غذایی را به طور کامل و به تناسب داشته باشید که دچار اضافه وزن نشوید.

کربوهیدرات و مواد سبوس دار می‌توانند به سرعت تبدیل به گلوکز شوند. گلوکز نیز سوخت اصلی سلول‌های مغزی به حساب می‌آید و سبب می‌شود تا ذهن ما بتواند به شکل بهتر و دقیق‌تری عملکرد داشته باشد. بنابراین کاملاً این موضوع واضح است که در بین خوراکی ‌های مناسب تقویت حافظه، کربوهیدرات‌ها و غلات سبوس دار مواردی هستند که می‌توانند اهمیت زیادی داشته باشند.

علاوه بر گلوکزی که در مواد کربوهیدرات و خوراکی ‌های سبوس دار وجود دارد، ویتأمین ب، سلنیوم و فیبر محلول نیز وجود دارد که می‌توانند سطح کلسترول خون را کاهش داده از بروز بیماری‌هایی همچون بیماری‌های قلبی، عروقی، آسیب‌های مغزی و سکته‌های مغزی جلوگیری کنند.

  • ماهی

ماهی

همیشه شنیده‌اید که مصرف ماهی به دلیل فسفر زیادی که دارد می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تقویت حافظه و ذهن باشد. این موضوع کاملاً درست است، اما در مصرف ماهی نیز همچون دیگر خوراکی ‌ها نباید زیاده روی کنید. ماهی‌هایی همچون ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ساردین و… شامل اسید‌های چرب هستند که برای عملکرد سلول‌های مغزی می‌توانند بسیار مفید و مناسب باشند. مهم‌ترین این خوراکی ‌ها نیز همان امگا ۳ است که علاوه بر مغز می‌تواند بر روی عضلات و ماهیچه‌های شما نیز اثر بگذارد و سیستم عصبی بدن را به خوبی تقویت کند.

  • بلوبری

میوه بلوبری یکی دیگر از خوراکی ‌هایی است که می‌توانید از آن برای تقویت حافظه استفاده کنید. در بین خوراکی ‌های مناسب تقویت حافظه باید این نکته را در نظر بگیرید که نیازی نیست همه این خوراکی‌ ها را با هم مصرف کنید، اگر بتوانید صرفاً چند مورد از آن‌ها را در تغذیه روزانه خودتان قرار دهید، می‌تواند بسیار خوب باشد.

بلوبری یکی از میوه‌هایی است که وارداتی بوده و برای مغز اهمیت بسیار زیادی دارد. این میوه نیز بر روی تقویت حافظه شما اثر مثبتی دارد و اگر از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید، نتیجه آن را نیز خواهید دید.

  • انواع توت

علاوه بر بلوبری که به صوت جداگانه در مورد آن توضیح دادیم، انواع توت نیز وجود دارند که می‌توانند بر روی ذهن شما تأثیر بسیار مطلوبی داشته باشند. این مدل از توت‌ها می‌توانند شامل توت سیاه، توت سفید و… شوند.

  • آجیل و دانه‌ها

آجیل و دانه‌ها

مورد بعدی در خصوص انواع آجیل و دانه‌های روغنی است. این مواد به حدی مناسب هستند و جزء مهم‌ترین خوراکی ‌های مناسب تقویت حافظه قرار می‌گیرند که همواره در این فهرست جایگاه خوبی را به خود اختصاص می‌دهند. در بین آجیل‌ها نیز چند مغز وجود دارند که باید حتماً آن‌ها را در الوین قرار دهید. این مغز‌ها شامل گردو، بادام، فندق و پسته می‌شوند. این چهار مورد جزء موارد مهم خوراکی ‌های تقویت‌کننده حافظه هستند و لازم است ک حتماً به خوبی به آن‌ها توجه کنید و مصرف آن‌ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

جمع‌بندی

مواردی که در طول این مقاله و در خصوص خوراکی ‌های مناسب تقویت حافظه مطرح شدند، همگی مواردی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا از لحاظ تغذیه بتوانید وضعیت حافظه خودتان را نیز بهبود بخشید. تغذیه تأثیر بسیار زیادی بر روی ذهن و عملکرد ذهنی شما دارد، اما در کنار آن نباید از محصولات تقویت حافظه همچون محصولات کودکان هوشمند نیز غافل شوید. اگر از این موضوع غفلت کنید، احتمال آن وجود دارد که تغذیه‌ای که نکات آن را رعایت کرده‌اید، تأثیری که می‌خواهید را بر روی ذهن و حافظه نداشته باشد.

اشتراک گذاری
درج نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه چیزی هستید؟