ثبت‌نام در مسابقات پاما ۲۰۲۳

ثبت‌نام در مسابقات پاما 2023
ثبت‌نام در مسابقات پاما ۲۰۲۳

ثبت‌نام در مسابقات پاما 2023 بر اساس مندرجات در سایت مربوطه انجام می‌گیرد. در این دوره از مسابقات، بالغ بر 100 کودک ایرانی در این مسابقات حضور به هم می‌رسانند. مسابقات بین‌المللی محاسبات چرتکه پاما هرسال برگزار می‌شود. لازم است بدانید که هرساله یک کشور میزبان این مسابقات است. کشورهای زیادی در سازمان پاما عضو هستند. لازم است تا کودکان پیش از شرکت در مسابقات، تمرین ذهنی زیادی را انجام دهند؛ لذا والدین باید با کمک‌گرفتن از مربیان کار آموزنده، به کودکان خویش کمک کنند. در این صورت کودک می‌تواند نبوغ و خلاقیت خود را تقویت نماید. در ادامه همراه ما باشید تا مطالب بیشتری درباره ثبت نام در مسابقات پاما بیان کنیم.

ضروریات لازم برای شرکت در مسابقات پاما

 

ضروریات لازم برای شرکت در مسابقات پاما

 

کودکانی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، باید هوش زیادی داشته باشند. لازم است تا این کودکان اقدام به تهیه بسته‌های آموزشی در زمینه پرورش محاسبات ذهن، کرده باشند. همچنین کتاب‌های مختلفی در این زمینه به چاپ رسیده است که می‌تواند در این زمینه به کودکان تا حد بسیار زیادی کمک کند. این کتاب‌ها و بسته‌های آموزشی سبب می‌شوند تا خلاقیت کودکان افزایش یابد.

 در واقع ابتدا لازم است تا کودکان به کشف استعدادهای لازم در زمینه مسابقات پاما بپردازند. کار با چرتکه می‌تواند موجب شود تا کودکان بتوانند محاسبات ذهنی را به بهترین نحو انجام دهند. این محاسبات برای کودکان جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود. کودکان با انجام بازی‌های متعدد با چرتکه می‌توانند سطح خود را ارتقا دهند؛ لذا می‌توانند مراحل سخت‌تر را طی کنند. نکته جالبی که لازم است تا در این جا آن را ذکر نماییم، این است که ایران توانست در سال 2019 مقام اول را در بین همه کشورها به خود اختصاص دهد. این مسابقات به میزبانی کشور تایلند برگزار شده بود.

در سال 2022 کشور روسیه میزبان مسابقات پاما بود. اما در سال 2023 کشور ایران میزبانی این مسابقات را برعهده خواهد داشت. شرکت‌کنندگان این مسابقات از سرتاسر جهان خواهند بود. لازم است تا کودکانی که می‌خواهند در این مسابقات شرکت کنند، برای آمادگی تمام اقدامات لازم را انجام بدهند. اولین کار این است که تمام تمرین‌های مربوط به این مسابقات را هر روز انجام دهند. آموزش محاسبات ذهنی با چرتکه موجب افزایش حس اعتماد به‌ نفس در کودکان می‌شود.

کودکان با انجام این محاسبات دارای هوش سرشار خواهند شد. جالب است بدانید که محاسبات ذهنی با چرتکه سبب می‌شود تا بسیاری از استعدادهای دیگر در کودکان شکوفا شود. برای مثال تمرکز و حافظه کودکانی که محاسبات ذهنی با چرتکه را انجام می‌دهند، افزایش می‌یابد.

این کودکان با پرورش نیمکره‌های مغز، توان مغزی را در خود بالا می‌برند. این کودکان می‌توانند از همه زوایا، خود را در حوزه‌های مختلف پرورش استعداد، تقویت نمایند. هر چه توان مغزی در کودکان بالاتر رود کودکان می‌توانند بهتر در این مسابقات پیروز شوند. بسته‌های آموزشی بسیار زیادی وجود دارند که در این زمینه می‌توانند بسیار مفید باشند. بسته‌های آموزشی کودکان هوشمند هرساله بازار وارد می‌شود. اما لازم است تا کودکان زمان ثبت نام در مسابقات پاما را از یاد نبرند.

در واقع با انجام تمرین‌های لازم در خصوص پرورش استعدادها برای محاسبات ذهنی، کودکان می‌توانند به‌راحتی از پس این مسابقات بربیایند. تنها چیزی که در این میان لازم است این است که استعدادهای نهفته در کودکان با انواع بازی‌های ذهنی بیدار شود. اما به‌غیراز چرتکه، بسیاری از بازی‌های ذهنی دیگر نیز وجود دارند که می‌توانند کودکان را به سمت استعدادهای برتر سوق بدهد. هرساله از ایران، کودکان نابغه برای مسابقات اما انتخاب می‌شوند. کودکان می‌توانند در سایت مسابقات پاما وارد شوند و سپس گزینه مربوط به ثبت ‌نام در در مسابقات پاما را انتخاب نمایند.

کودکان ایرانی دارای خلاقیت بالایی در حل مسائل ذهنی از جمله ریاضیات هستند. اما دروس ریاضی ممکن است برای کودکان مقداری کسل‌کننده باشد. این در حالی است که کودکان استعداد بالایی در حل مسائل حساب دارند. بازی‌هایی که ذهن کودکان را به چالش می‌کشد، می‌تواند بسیار مفید باشد. بدین معنا که هم کودک از انجام محاسبات ذهنی لذت ببرد و هم به پرورش هوش و استعداد خود بپردازد. کودکانی که می‌خواهند در این آزمون شرکت کنند، لازم است تا از ماه‌ها قبل خود را برای شرکت و ثبت نام در مسابقات پاما آماده کرده باشند.

مؤسسات آموزشی محاسبات ذهنی و ثبت نام در مسابقات پاما

 

مؤسسات آموزشی محاسبات ذهنی

 

 مؤسسات مختلفی در این زمینه در ایران راه‌اندازی شده‌اند. این مؤسسات به کودکان کمک می‌کنند تا بتوانند هوش سرشار خود را پرورش دهند. در واقع بر اساس استاندارهای روز دنیا این مؤسسات به کودکان کمک می‌کنند تا به پرورش خلاقیت و محاسبات ذهنی در خود بپردازند. لازم است تا کودکان به طور مستمر در این کلاس‌ها شرکت کنند و تمرین را به‌ طور جدی انجام دهند. در این صورت است که می‌توانند بهترین نتیجه را از آن خویش سازند.

کودکان هر چه بیشتر به انجام محاسبات ذهنی با چرتکه بپردازند، بهتر می‌توانند در این مسابقات برنده شوند. کلاس‌های آموزشی در این زمینه می‌تواند تا حد بسیار زیادی راهگشا باشد؛ بنابراین لازم است تا کودکان همه تمرینی که این کلاس‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند را به نحو احسن پیاده‌سازی نمایند. هر تمرین می‌تواند تا حد زیادی ذهن کودک را رشد دهد؛ بنابراین کودک برای سطوح بالاتر آموزش آماده می‌شود. این آموزش‌ها تا آن جا پیش می‌روند که سطح کودک با سطح مسابقات بین‌المللی یکی می‌شود؛ بنابراین چالشی در میان نمی‌ماند و کودک می‌تواند به‌راحتی از پس مسابقات بربیاید.

 سخن پایانی

 مسابقات پاما هرساله در کشورهای مختلفی برگزار می‌شود. هرساله یک کشور میزبان این مسابقات است؛ لذا افراد در دیگر کشورها لازم است تا به کشور میزبان سفر نمایند. امسال یعنی در سال 2023 ایران میزبان مسابقات پاما خواهد بود؛ لذا کودکان ایرانی می‌توانند به‌راحتی عملیات ثبت ‌نام در مسابقات پاما را انجام دهند. کودکان بایستی قبل از ثبت نام در مسابقات پاماخود را برای موفقیت در این آزمون آماده کنند.

اشتراک گذاری
درج نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه چیزی هستید؟