بازی‌های مفید تقویت حافظه

بازی‌های مفید تقویت حافظه

بازی های مفید تقویت حافظه موضوع مقاله‌ای است که قرار است آن را مورد مطالعه قرار دهید. برای تقویت حافظه باید از روش‌های مختلفی استفاده کرد و یکی از بهترین روش‌ها این است که از بازی های فکری برای این کار استفاده کنیم. هر قدر میزان توجه به بازی های فکری بیشتر باشد، کودک نیز بیشتر و بهتر می‌تواند حافظه خودش را تقویت کند. فراموش نکنید که هر کدام از این موارد می‌توانند به نوبه خود اهمیت داشته باشند و لازم است که حتماً به آن‌ها به طور کامل توجه کنیم. در ادامه هم به بازی های مفید و هم به مؤلفه‌های مهم در بازی های فکری اشاره خواهیم کرد که شما نیز بتوانید هرچه بهتر و بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

مؤلفه‌های مهم در بازی های فکری

مؤلفه‌های مهم در بازی های فکری

در موضوع مربوط به انواع بازی های مفید تقویت حافظه، می‌توانیم بگوییم که مؤلفه‌های متعدد و مختلفی وجود دارد که می‌توانند در خصوص بازی های فکری در نظر گرفته شوند. این مؤلفه‌های مهم شاید در نگاه اول دارای اهمیت زیادی نباشند، اما زمانی که قرار باشد تا برای کودکان خودتان بازی های فکری را خریداری کنید، لازم است تا حتماً به تمامی این مؤلفه‌ها به دقت توجه کنید. فراموش نکنید که رعایت کردن این اصول می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

سن کودک

بازه سنی موردی است که حتماً باید به آن توجه کنید. معمولاً با توجه به رشد عقل، درک و ذهن و حافظه کودک، بازی های فکری مختلف و متعددی نیز تهیه و تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها با یک سن به خصوص از کودک هماهنگ هستند. برای آن که بتوانید بازی های تقویت حافظه مناسب و خوبی را خریداری کنید، حتماً باید به سن کودک نیز توجه کنید و بازی که متناسب با سن او می‌باشد را انتخاب و خریداری کنید.

نوع بازی تقویت حافظه

نوع بازی مؤلفه مهم و تأثیر‌گذار بعدی است که لازم است به آن توجه کنیم. نوع بازی‌ها می‌تواند با توجه به نظر طراح و فردی که بازی را ساخته است کاملاً متفاوت شود، به همین دلیل نیز باید به این موضوع دقت داشته باشید که چه نوع بازی را برای چه کودکی انتخاب می‌کنید.

تعداد افراد لازم

مورد بعدی مربوط به تعداد افراد لازم برای بازی های مفید تقویت حافظه می‌باشد. برخی از این بازی‌ها تک نفره، برخی دو نفره و برخی ۳ الی ۴ نفره هستند. بیشتر بازی های تقویت تمرکز و هوش به همین تعداد افراد نیاز دارند، اما به ندرت می‌توانید بازی ‌هایی را پیدا کنید که با تعداد افراد بیشتری نیز قابل اجرا و انجام باشند. بنابراین در زمانی که می‌خواهید بازی فکری مورد نظر خود را خریداری کنید، حتماً این نکته را نیز مورد توجه قرار دهید که کودک شما قرار است با چند نفر این بازی را انجام دهد.

انواع بازی‌ های مفید تقویت حافظه

انواع مختلفی از بازی‌ های مفید تقویت حافظه وجود دارد. هر کدام از این بازی‌ها می‌توانند با توجه به مؤلفه‌های مختلفی طبقه‌بندی شوند که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم. برای آن که بتوانید هرچه بهتر و بیشتر در این زمینه اطلاعات به دست‌آورید، می‌توانیم چند مورد از مهم‌ترین بازی‌ هایی که برای تقویت حافظه نیز مفید هستند را به شما معرفی کنیم.

شطرنج

شطرنج

یکی از رایج‌ترین بازی‌ هایی که وجود دارد و سال‌های بسیاری است که از آن استفاده می‌شود، بازی شطرنج است. این بازی بین دو نفر و با دسته مهره‌های سیاه و سفید انجام می‌شود. فرد برای آن که بتواند استراتژی خوبی را پیاده‌سازی کند و بداند که حرکت قبلی و بعدی حریفش چه ارتباطی با هم دارند نیاز دارد تا بتواند تمرکز کند. این موضوع به مرور زمان سبب می‌شود تا حافظه فرد تقویت شود.

بازی ‌های کلمات

مورد بعدی در خصوص بازی ‌های کلمات است. این نوع از بازی‌ها را می‌توانید با تعداد افراد بیش از ۳ نفر نیز انجام دهید. شیوه انجام این بازی به این شکل است که باید هر فرد یک کلمه را بگوید و فرد بعدی هم کلمه خودش و هم کلمه فرد قبلی را به ذهن بسپارد. این بازی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که یک فرد کلمه‌ای را به صورت تکراری بیان کند، در این مرحله آن فرد از بازی حذف می‌شود و بازی بین دیگر افراد ادامه پیدا می‌کند.

اسم و‌فامیل

بازی اسم و‌فامیل چیزی است که از سنین کودکی قطعاً آن را انجام داده‌اید و با قواعد و قوانین آن نیز آشنا هستید. این بازی می‌تواند بین دو نفر و یا چند نفر انجام شود. در صورتی که حافظه خوبی داشته باشید، می‌تواند در حداقل زمان ممکن کلماتی که می‌خواهید را به خاطر بیاورید.

محصولات و بازی ‌های فکری

محصولات کودکان هوشمند و انواع بازی ‌های فکری یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند برای تقویت حافظه شما استفاده شود. این موارد و ابزار‌ها برای سنین مختلف طراحی شده‌اند و بهتر است حتماً مؤلفه سن را در هنگام خرید و استفاده از آن‌ها در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

مواردی که در طول این مقاله در خصوص بازی ‌های مفید تقویت حافظه مطرح شدند، می‌توانند به شما کمک کنندکه این نوع از بازی‌ها را هرچه ساده‌تر و راحت‌تر تشخبص داده و بتوانید بازی ‌های مورد نیاز کودکتان را فراهم کنید. فراموش نکنید که این بازی‌ های مفید در کنار محصولات کودکان هوشمند می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی باشند که سبب می‌شوند شما بتوانید به سادگی و به راحتی هوش و حافظه کودک خود را تقویت کنید. فراموش نکنید که این موارد روش‌های ساده و کم هزینه‌ای هستند که اگر در همان دوران و سال‌های اولیه زندگی کودک اجرا کنید، کودک در دوران بزرگسالی کمتر با مشکل مواجه می‌شود.

اشتراک گذاری
درج نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه چیزی هستید؟