چگونه می‌توان در خانه کودکان هوشمند را آموزش داد؟

  • خانه
  • بلاگ
  • چگونه می‌توان در خانه کودکان هوشمند را آموزش داد؟
چگونه می‌توان در خانه کودکان هوشمند را آموزش داد؟
چگونه می‌توان در خانه کودکان هوشمند را آموزش داد؟

مغز کودکانی که تازه متولد می‌شوند آماده و آموزش‌پذیر است. مغز کودکان در ارتباط برقرارکردن با تجربیات و محیط پیرامون آن، رشد می‌یابد. اما اگر شما به‌عنوان یک پدر یا مادر تمایل دارید تا کودک خود را طوری تربیت کنید که در دوران بزرگسالی، شخصیتی باهوش و توانمند شود، باید به او آموزش دهید. کودکان با آموزش دیدن از محیط پیرامون خود، می‌توانند همیشه آماده باشند. اما اگر شما نمی‌توانید کودک خود را در کلاسی ثبت‌نام کنید، ما به شما این نوید را می‌دهیم که می‌توانید به آموزش کودکان هوشمند در خانه بپردازید. در ادامه همراه ما باشید تا مطالب بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم:

آموزش کودکان در خانه با محصولات ایران کیدز

 

آموزش کودکان در خانه با محصولات ایران کیدز

 

دوران کودکی مهم‌ترین دوران رشد کودکان از نظر جسمی، عاطفی، فکری و اجتماعی است. در واقع مغز کودکان در همان اوایل کودکی می‌تواند به اوج خود برسد. کودکان مانند هم نیستند و میزان یادگیری آن‌ها در این بازه زمانی با یکدیگر یکسان نیست. برخی از کودکان با مطالعه و برخی دیگر با مشاهده و تجربه مطالب را درک می‌کنند. همچنین مطالعات نشان داده است که ظرفیت پردازش اطلاعات در کودکان با یکدیگر متفاوت است. شما با استفاده از بسته‌ها و کتاب کودکان هوشمند، بسته آموزشی ترنج، بسته‌های نابغه‌ها، جعبه‌های QX چرتکه مؤسسه فرهنگی ایران کیدز می‌توانید گام مهمی در خصوص آموزش چرتکه به فرزندان خود، بردارید.

ریاضی به‌عنوان یک روش عالی می‌تواند موجب تحریک و رشد مغزی کودکان و توانمندسازی آن‌ها برای رسیدن به مهارت‌های دیگر شود. به همین دلیل است که به آموزش کودکان هوشمند در خانه تاکید بسیار زیادی داریم. شما با آموزش چرتکه به کودکان خود می‌توانید، موجب رشد و شکوفایی استعدادهای آن‌ها شوید. زیرا همه ما تمایل داریم تا کودکان باهوش و موفقی داشته باشیم، اما برای رسیدن به این هدف خود باید تلاش کنیم. قطعاً شما با آموزش کودکان هوشمند در خانه می‌توانید آنها را به بهترین مدارس بفرستید و تلاش کنید تا شرایط مناسبی را برای رشد و تربیت آن‌ها فراهم کنید.

کودکان شما با استفاده از بسته نابغه‌ ها مؤسسه کودکان هوشمند، می‌توانند چهار عمل اصلی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را به‌صورت ذهنی و با استفاده از چرتکه انجام دهند. محتویات موجود درون این بسته شامل 5 کتاب آموزشی و تمرینی، 4 عدد دی‌وی‌دی آموزشی و یک عدد چرتکه می‌شود. ایران کیدز عرضه‌کننده این بسته‌های آموزشی است. جهت خرید این محصولات می‌توانید با شماره تماس‌های درج شده، تماس بگیرید.

چرتکه چیست؟

اما بهتر است نخست با مفهوم چرتکه آشنا باشید تا به آگاهی بیشتری درباره آموزش کودکان هوشمند در خانه خود دست‌یابید. چرتکه یک ابزار قدیمی است که برای محاسبه چهار عمل اصلی از آن استفاده می‌شده است. این ابزار قدیمی برای انجام محاسبات چهار عمل اصلی در بسیاری از کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که قدمت استفاده از چرتکه شاید بیش از ۲۰۰۰ سال باشد.

اما باتوجه‌ به رشد و پیشرفت تکنولوژی هنوز هم از این ابزار استفاده می‌شود. زیرا این ابزار موجب یادگیری مؤثر ریاضی و رشد ذهنی کودکان می‌گردد. برخلاف آموزش سنتی ریاضی که برای کودکان جذابیتی ندارد؛ با استفاده از چرتکه می‌توان مفاهیم اصلی ریاضی را کاملاً جذاب به کودکان خود آموزش دهید. به‌نوعی که بتوانید علاقه کودکان خود را به یادگیری مفاهیم ریاضی، افزایش دهید.

در آموزش سنتی ریاضی تنها نیمکره چپ مغز به کار گرفته می‌شد. اما استفاده از چرتکه می‌تواند موجب به کار افتادن نیمکره راست مغز نیز شود. کودکان در هر سنی می‌توانند مهارت یادگیری چرتکه را بیاموزند. اما سن مناسب برای شروع یادگیری کودکان معمولاً از ۴ سال به بالا است. زیرا در این سن مغز آن‌ها می‌تواند اطلاعات را به‌صورت درست پردازش کند. آن‌ها در این سن می‌فهمند که چگونه باید مهره‌ها را حرکت دهند تا بتوانند به راه‌حل مناسب برسند.

مزایای آموزش چرتکه به کودکان چیست؟

برخی از افراد معتقدند که آموزش محاسبات ذهنی به کودکان، تنها روشی جهت بهبود سرعت و دقت محاسبات آن‌ها است. اما بهتر است بدانید که چرتکه چیزی فراتر از اینها است. زمانی که شما به آموزش کودکان هوشمند در خانه می‌پردازید، در واقع زمینه رشد سایر جنبه‌های ذهن او را نیز فراهم می‌کنید. زمانی که کودکان می‌توانند محاسبات ریاضی را به طرز شگفت‌انگیزی انجام دهند، در حقیقت سایر توانایی‌های آن‌ها مانند گوش‌دادن، حافظه، مشاهده و تجسم آن‌ها نیز تقویت شده است. به‌طورکلی یادگیری چرتکه و تأثیر آن بر مغز بسیار حیرت‌انگیز است. این آموزش کودکان هوشمند در خانه، مزایای متعددی دارد که عبارت‌اند از:

  • افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان
  • افزایش مهارت‌های حرکتی
  • بهبود توانایی حل مسائل
  • مشوق مغز
  • چرتکه به‌عنوان یک تفریح می‌تواند محاسبات یادگیری را به کودکان آموزش دهد.
  • افزایش مهارت‌های تجسم سازی
  • افزایش مهارت‌های محاسبه
  • بهبود مبانی یادگیری
  • بهبود تفکر منطقی
  • افزایش قدرت تمرکز
  • افزایش موفقیت‌های ورزشی

تأثیر آموزش چرتکه بر مغز کودکان

 

تأثیر آموزش چرتکه بر مغز کودکان

 

مغز انسان از دو نیمکره چپ و راست تشکیل شده است. این دو نیمکره از نظر شکل، شبیه یکدیگر هستند اما تفاوت‌هایی در عملکرد آن‌ها وجود دارد. به مغز سمت چپ، مغز دیجیتال نیز گفته می‌شود. عملیات خواندن، نوشتن محاسبه و تفکر در نیمکره سمت چپ صورت می‌گیرد و در نیمکره سمت راست حس سه‌بعدی و حواس هنری کنترل می‌شود؛ بنابراین با فعالیت هر دو نیمکره، عملکرد مغز فراهم می‌شود. آموزش چرتکه می‌تواند هر دو نیمکره مغز را فعال کند و هر دو آن‌ها را به‌صورت مساوی، به کار گیرد. به عبارتی ساده‌تر هنگام آموزش جمع و تفریق با استفاده از چرتکه به کودکان، تمامی سلول‌های مغز هر دو نیمکره آنها فعال می‌شوند.

سخن پایانی

ریاضیات یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مهارت‌های شناختی افراد در جوامع عددی است. تحقیقات نشان داده است که کودکانی که درگذشته از چرتکه استفاده کرده‌اند، در دوران بزرگسالی می‌توانند محاسبات را سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهند. به همین دلیل است که شما می‌توانید با آموزش کودکان هوشمند در خانه موجب رشد و شکوفایی استعدادهای آن‌ها و آمادگی آن‌ها برای دوران بزرگسالی شوید. شما می‌توانید با خرید بسته آموزشی نابغه‌ها شرایط رشد و توسعه همه‌جانبه مغز کودکان خود را فراهم کنید. در این آموزش کودکان ۵ تا ۱۱ سال می‌آموزند که در مدت سه سال بتوانند چهار عمل اصلی و اعداد اعشاری را به‌صورت ذهنی انجام دهند. مؤسسه کودکان هوشمند به‌عنوان یک نهاد برتر و با تأییدیه رسمی از دفتر تکنولوژی وزارت آموزش‌وپرورش محاسبات ذهنی، به رسمیت شناخته شده است و در این زمینه فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاری
درج نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال چه چیزی هستید؟