بسته آموزشی هوش طلایی

هدف مجموعه‌ی هوش طلایی چیست؟
افزایش تمایل به آموزش و علاقه به یادگیری و تقویت مهارت‌های آگاهی و بهره وری، تفکر انتقادی، تفکر انعطاف پذیر، خاص و تحلیلی، نظارت و ادراک بصری، ادراک زمان و مکان، استنتاج منطقی، تشخیص تغییر و تداوم، تصمیم گیری و حل مسئله و استفاده مؤثر و مناسب از زبان گفتاری
محتویات مجموعه‌ی هوش طلایی چیست؟

مجموعه‌ی هوش طلایی برای دوره‌های پیش‌دبستانی، اول، دوم، سوم و چهارم دبستان به صورت خاص برای هر پایه طراحی و تدوین‌شده است.

پیش‌دبستانی: 3 عدد کتاب شامل فعالیت‌های؛ آگاهی و بهره‌وری، ببین و بساز، حل پازل، طراحی کن، دوقلوها، جایگذاری کن، خروج اعداد، بینداز و نقاشی کن.

سال اول و دوم دبستان: 3 عدد کتاب شامل فعالیت‌های؛ آگاهی و بهره‌وری، مهارت تفکر، پنج‌تایی، ترتیب جعبه‌ها، ببین و بساز، تانگرام، بینداز و بنویس.

سال سوم و چهارم دبستان: 3 عدد کتاب شامل فعالیت‌های؛ آگاهی و بهره‌وری، مهارت تفکر، شهر برج‌ها، شکارچی کلمات، بازتاب، عمق، حل پازل، متن نویسی.

چرا مجموعه‌ی هوش طلایی را انتخاب کنیم؟
فواید مجموعه‌ی هوش طلایی

در موارد زیر مثمر ثمر خواهد بود:

طراحی کن
در این فعالیت کودکان هندسه را به هنر تبدیل خواهند کرد. با استفاده از اشکال هندسی طراحی‌های خاص خواهند کرد، با استفاده از تمرکز ارتباط بین چشم و دست و قدرت تخیل، توانایی‌های تفکر را تقویت خواهند کرد. با استفاده از این فعالیت توانایی‌ها قدرت تفکر جزء و کل و رابطه‌ی بین آن‌ها، تشخیص اشکال هندسی و تفکر منفعل تقویت خواهد شد.
ببین و بساز

تجربه‌ی مهندسی سرگرم‌کننده‌ای منتظر کودکان شماست. در این فعالیت کودکان با استفاده از مکعب‌های سه‌بعدی طراحی انجام خواهند داد. با استفاده از این فعالیت کودکان با توجه به روند و قوانین جزء به کل، ارتباط بین شکل‌ها را مشخص خواهد کرد و در نتیجه توانایی شکل و فضای کودک را تقویت خواهد کرد. کودک شکل دیده‌شده را از نو خواهد ساخت و در نتیجه هم تفکر تحلیلی پیشرفت خواهد کرد و هم تفکر سه‌بعدی را خواهد آموخت.

شکل بساز
کودکان با قدرت تخیل خود نمایش تصویری مهیجی خواهند ساخت. این فعالیت سبب تقویت توانایی‌های دستی-بینایی-هوشی خواهد شد. در این فعالیت کودکان باید با استفاده از قطعاتی که از داخل مجموعه خارج می‌شوند، شکل‌های موجود در فعالیت را با زاویه‌ی دید یکسان بسازند. سپس می‌توانند طراحی خاص خود را انجام دهند و از این طریق، حس هنر و زیباشناسی کودکانمان را تقویت خواهد داد. همچنین سبب استفاده از ادراک هندسی خواهد شد و آموزش مفاهیم غیرقابل لمس هندسی و ریاضی را برای کودکان میسر خواهد کرد.
شهر برج ها
کودکان در ساخت شهر خود گاهى اوقات آزمون و خطا خواهند داشت، گاهى نیز تلاش زیادى براى رسیدن به پاسخ صحیح خواهند کرد ولى درنهایت با ترکیب راهنمایی ها به سمت نتیجه ی صحیح حرکت کرده و بدین گونه مهارت تفکر را تقویت خواهند نمود. راهنمایی های متفاوت را مقایسه کرده و سریعترین راه حل براى رسیدن به نتیجه را خواهند یافت از این طریق هم توانایى تفکر تحلیلى و راهبردى تقویت خواهد شد و هم در کنار درک رابطه ى جزء به کل، مهارت تمرکز، تفکر و توانایى حل مسئله را نیز تقویت خواهند نمود.
تانگرام
این فعالیت در کودکان احساس مثبت نسبت به اشکال هندسی ایجاد می‌کند، توانایی‌های ارتباط بصری را تقویت می‌کند، توانایی دسته‌بندی شکل‌ها، حس کنجکاوانه نسبت به رابطه‌ی بین اشکال هندسی، تقویت توانایی شناخت جهت‌ها، شناخت موارد مشابه و سازگاری را تقویت خواهد کرد. همچنین این فعالیت در رفع مشکلات احتمالی کودکان مانند بی‌دقتی، فراموشی و ضعف ادراک بصری کودکان مثمر ثمر خواهد بود.
بینداز و نقاشی کن- بینداز و بنویس
تاس‌های بازی قدرت تخیل و خلاقیت شما را به کار خواهند انداخت، پس اجازه دهید تاس‌های بازی داستان شما را بسازند. با استفاده از تاس‌ها و عکس‌هایی که در هر یک از سمت‌های آن قرار دارد داستان خود را بسازید. کودکان در دوره‌ی پیش‌دبستانی داستان خود را نقاشی خواهند کرد ولی در دوره‌های بالاتر داستان خود را خواهند نوشت. کودکان در مدت‌زمانی که با این تاس‌ها خواهد گذراند، توانایی‌های ایجاد داستان، گفتار و بیان خود، توانایی‌های دستی و نوع آوری در نوشتن را تقویت خواهند کرد.
پنج‌تایی
این فعالیت مرزهای تخیل خود کودکان را وسیع‌تر خواهد کرد. در شناخت سیستم‌ها و رابطه‌ی بین سیستم‌ها به کودکان کمک خواهد کرد. کودکانمان رابطه‌ی بین انتخاب‌ها و دلایل آن را خواهند آموخت. تأثیر هر حرکت انجام‌شده بر روی حرکت بعدی را خواهند آموخت و همچنین مهارت‌های تعیین و تدوین استراتژی و اجرای استراتژی در کودکان را تقویت خواهد کرد.
ترتیب جعبه‌ها
با استفاده از این فعالیت جهت‌ها، منطق و ریاضی، شکل ملموس و مفرحی برای کودکان خواهد گرفت. این فعالیت توانایی‌های درک هر آنچه خوانده‌اند و نظر دهی در مورد آن، حرکت با توجه به قوانین، احتمال، جهت و سمت، تقارن و مفاهیم مانند این‌ها را به کودکان خواهد آموخت و در این موارد درک بیشتری خواهد داد.