بازی توپ ها

بازی توپ‌ ها موضوعی است که در طول این مطلب قرار است در مورد آن صحبت کنیم. بازی توپ به چه چیزی گفته می‌شود؟ آیا می‌توان با استفاده از بازی کردن با توپ‌ ها به کودک نیز آموزش داد؟ برای درک هرچه بهتر و ساده‌تر این موضوع می‌توانید به ادامه این مطلب توجه کنید.

مزیت‌های بازی با توپ ها

ابتدا باید بدانید که مزیت‌های بازی با توپ‌ ها شامل چه مواردی می‌شود؟ مزیت‌های مربوط به این نوع از بازی‌ ها می‌تواند شامل موارد مختلفی شود. این موارد مختلف در حقیقت نشان می‌دهند که یادگیری این بازی‌ ها برای والدین و یاد دادن آن‌ها به کودکان تا چه حد می‌تواند اهمیت داشته باشد.

مزیت‌های بازی کردن با توپ‌ ها را می‌توان شامل موارد مختلفی همچون افزایش قدرت تمرکز کودک، افزایش مهارت رنگ‌شناسی کودک، افزایش مهارت‌های ریاضی کودک همچون جمع و تفریق و… دانست.

انواع بازی توپ‌ ها

حال که متوجه مزیت‌های این موضوع شدید، می‌توانید به سادگی در مورد انواع بازی‌ ها با توپ نیز اطلاعاتی را کسب کنید. بازی‌ های مختلفی با توپ وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند به نوعی سبب تقویت حافظه کودک شوند.

بازی رنگ‌ها

در این نوع از بازی توپ‌ ها می‌توانید بر روی رنگ توپ‌ ها تمرکز کنید. رنگ توپ‌ ها در حقیقت می‌تواند به شکلی مورد توجه قرار گیرد که از کودک بخواهید رنگ‌ها را در ذهن بسپارد و سپس با جا به جا کردن توپ‌ ها از کودک بخواهید که ان‌ها را همچون رنگ‌ها و ترتیب اولیه مجدداً بچیند.

بازی تعداد

یکی دیگر از انواع بازی ‌هایی که با توپ‌ ها می‌توانید انجام دهید مربوط به تمرکز کردن کودک بر روی تعداد توپ‌ها می‌شود. می‌توانید تعداد مشخصی از توپ‌ ها را در اختیار کودک قرار دهید و سپس جمع و تفریق را با کودک تمرین کنید.

بازی ترتیب

روش بعدی که با استفاده از آن می‌توانید بازی توپ‌ ها را انجام دهید و از طریق آن تمرکز کودک را بالاتر ببرید، روش مربوط به بازی ترتیبی است. با این روش می‌توانید توپ‌ ها با رنگ‌های مختلف را به ترتیب بچینید و سپس توپ‌ ها را جا به جا کنید. در قدم بعدی لازم است که از کودک بخواهید تا توپ‌ ها را با همان رنگی که بوده‌اند بچینید. این نوع از بازی می‌تواند هم در تقویت تمرکز کودک و هم در رنگ‌شناسی او تأثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

جمع‌بندی

همان طور که متوجه شدید بازی توپ‌ ها می‌تواند به شکل‌های مختلفی انجام شود و هر کدام از آن‌ها نیز می‌تواند به شیوه خاص خودش سبب تقویت حافظه کودک شود. در صورتی که قصد دارید تا کودک شما حافظه بهتری پیدا کند بهتر است از روش‌های مختلف این کار که یکی از آن‌ها بازی کردن با توپ‌ ها و همچنین آموزش چرتکه است، استفاده کنید. اگر به دنبال روش‌ها و ابزار‌های بیشتری در این زمینه هستید نیز می‌توانید از محصولات کودکان هوشمند استفاده کنید که مختص همین موضوع طراحی شده‌اند.